Rusutjärven uimaranta

Talviuintikauden päättäjäisiä vietetään la 27.4. klo 10–13 Rusutjärven uimarannalla.

Perinteiseen tapaan uimareilla on mahdollisuus nauttia peräkärrysaunan löylyistä tai paljun lämmöstä.

Uinnin, saunan ja paljun jälkeen tarjolla on kahvia ja pullaa sekä tietysti grillimakkaraa.

TERVETULOA TALVIUINTIKAUDEN PÄÄTTÄJÄISIIN!

Tuusulan kunta kerää palautetta talviuintipaikkojen käyttäjiltä

Kyselyyn voit vastata joko uintipaikalla paperisella lomakkeella tai sähköisesti QR-koodia käyttäen.

Kyselyyn pääsee myös linkin kautta:

Vastausaikaa on 6.3.2024 saakka.

Lämmin kiitos kyselyyn vastaajille!

Talviuinnin pukeutumistilat ovat avoinna joka päivä klo 8–21, tällöin ovi on avoinna ilman kooodia.

Olethan meihin yhteydessä, mikäli toivot aikaisempaa tai myöhäisempää uintiaikaa.

28.10. avattiin Rusutjärven uimarannan talviuintikausi 2023–2024 perinteisin avajaismenoin.

Talviuintikauden 2023-2024 avajaiset Rusutjärven uimarannalla 28.10. klo 10–14.

Avajaisten ensimmäinen pulahtaja palkitaan kunniakirjalla ja palkinnolla.
Tarjolla grillimakkaraa, lämmintä mehua, kahvia ja pullaa.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN RUSUTJÄRVEN TALVIUINTIIN!

RUSUTJÄRVEN UIMARANNAN KESÄKIOSKI AVAA LUUKKUNSA SU 4.6. KLO 11

Kioskin valikoimista löytyy

– jätskejä

– kahvia, teetä

– kylmiä juomia

– makeita herkkuja

– pientä suolaista syötävää

Vesivälineet ovat lainattavissa panttia vastaan kioskin ollessa avoinna.

Kioski on avoinna ma-pe klo 12–19 ja la-su klo 11–18, säävarauksella.

VUODEN 2023 TALVIUINTIPAIKKA!

Suomen Latu on valinnut Rusutjärven talviuintipaikan vuoden 2023 talviuintipaikaksi. Tieto julkistettiin talviuinnin SM-kisoissa Peurungalla.

Rusutjärven uimarannalla on käynnistynyt talviuintikausi 2022-2023.

Uimareiden käytössä on lämpimät pukeutumistilat, jotka ovat avoinna joka päivä klo 8–21. Mikäli toivot uintimahdollisuutta aukioloaikojen ulkopuolella, olethan meihin yhteydessä.

Talviuinti on maksutonta, vapaaehtoisen kannatusmaksun voi maksaa Rusutjärvi-seura ry:n tilille

FI24 1366 3006 1068 84 (viestikenttään teksti KANNATUSMAKSU ) tai vaihtoehtoisesti MobilePay Rusutjärvi-seura ry nro 83613.

Rusutjärven uimaranta sijaitsee noin viisi kilometriä Tuusulan keskuksesta Hyrylästä pohjoiseen päin Rusutjärven itärannalla. Opasteet rannalle löytyy Hämeentieltä (tie nro 45).

Rusutjärvi-seura ry vastaa rannan ylläpidosta sekä pitää kesäisin rannalla kesäkioskia. Uimarannalta löytyy hyvä valikoima vesivälineitä, esimerkiksi kanootteja, sup-lautoja, soutuveneitä. Vesivälineet ovat lainattavissa panttia vastaan kioskin ollessa avoinna. Kioskin valikoimiin kuuluu mm. jäätelöt, kahvi, virvoitusjuomat, makeat ja suolaiset leivonnaiset, makeiset sekä snacksit.

Uimarannalla on myös beach volley-kenttä rantalentopallon ystäville sekä hiekkalaatikko ja keinut perheen pienimmille. Makkaran paistoon löytyy grillikatos sekä eväiden nauttimiseen toinen katos.

Kesäkaudella on uimareille rajattu laaja uintialue sinileväpuomilla, jolla pyritään pitämään alue koko kauden uimakelpoisena.

Rusutjärven uimaranta on myös talvikaudella ahkerassa käytössä. Rannalla on talvi- ja avantouimareiden käytössä lämpimät pukeutumistilat, avantoon kulkeva käyntisilta varustetaan talvikaudeksi lämpömatolla sekä uimatikkaat vaihdetaan talvikäyttöön soveltuviksi.

Talviuintimahdollisuus sekä pukeutumistilojen käyttö on maksutonta.

Vapaaehtoisen kannatusmaksun 10 € voi maksaa Rusutjärvi-seura ry:n tilille FI24 1366 3006 1068 84, viestikenttään teksti kannatusmaksu.

Löydät Rusutjärven uimarannan myös Facebookista nimellä Rusutjärven uimaranta