Tietoa meistä

Rusutjärvi-seura ry on Rusutjärven alueella toimiva kyläyhdistys. Seuran tarkoituksena on edistää ja kehittää Rusutjärven kylän asukkaiden yhteistyötä sekä lisätä asukasviihtyvyyttä. Kyläkulttuurin ylläpitö sekä sen kehittäminen ovat myös seuralle tärkeitä asioita.

Rusutjärvi-seura ry järjestää monenlaisia tapahtumia mm. Talvitapahtuman, Kuutamotanssit, teatterimatkan illallisineen sekä erilaisia talkoita. Tapahtumissa pyritään huomioimaan kaikki kyläläiset vauvasta vaariin. Talkoovoimin on mm. siivottu kylää, istutettu kukkia, korjattu laitureita sekä pystytetty grillikatos.

Rusutjärvi-seura ylläpitää Rusutjärven uimarantaa. Kesäisin rannalla on avoinna kesäkioski, jonka avulla seura työllistää paikallisia nuoria. Kioskin aukioloaikoina on mahdollista lainata panttia vastaan monipuolisia vesivälineitä( soutuveneitä, kanootteja, sup-lautoja jne.) Talviaikaan uimarannalla on mahdollista harrastaa talvi- sekä avantouintia. Talvikaudeksi rantaan tuodaan lämmin pukeutumistila sekä asennetaan avantopumppu ja lämpömatot. Myös lähellä Rusutjärven koulua oleva "elannon ranta" "koulunranta", "kyläläisten ranta" on seuran hoidossa.

Rusutjärvi-seura ry tekee vahvasti yhteistyötä muiden yhdistysten sekä organisaatioiden kanssa.  Hyvät suhteet mm. paikalliseen koulun vanhempainkerhoon sekä Tuusulan kuntaan antavat hienot mahdollisuudet toteuttaa seuran toimintaperiaatetta. Tuusulan kunta on palkinnut Rusutjärvi-seura ry:n vuoden 2019 Hyvinvoinnin edistäjänä.

Rusutjärvi-seura ry vastaa Rusutjärven uimarannnan sekä koulunrannan ylläpidosta

Rusutjärvi-seura ry:n järjestämissä tapahtumissa viihtyy koko perhe

Rusutjärvi-seura ry järjestää monenlaisia talkoita kylän viihtyvyyden lisäämiseksi

Rusutjärvi-seura ry:n puheenjohtaja sekä hallitus 2023

Puheenjohtaja Harri Luostari  0400 662078

Varapuheenjohtaja Tony Jaatinen  040 9660944

Hallituksen jäsen Jani Rantanen  045 2666211

Hallituksen jäsen Vesa Olander

Hallituksen jäsen Arttu Kumpulainen  040 6616706

Hallituksen jäsen, sihteeri Katri Luostari  040 7032616

Hallituksen jäsen, rahastonhoitaja Tarja Savolainen  041  5454710

Hallituksen varajäsenet Juhani Vihanto, Raimo Kainulainen

Rusutjärvi-seura ry innokkaiden jäsenten ja kyläläisten kanssa on koonnut Rusutjärvelle kyläsuunnitelman. Kyläsuunnitelmasta löytyy tietoa mm. kylän historiasta, kyläläisten kehitystoiveita liittyen esimerkiksi  turvallisuuteen ja palveluihin. Kyläsuunnitelma on kuvitettu vanhoilla valokuvilla sekä Rusutjärven koulun oppilaiden piirustuksilla.